Rovatok

Ha nem változik az oktatási rendszer, a pedagógusok problémái fogják meghatározni a gyerekek jövőjét

A pedagógus oktatással, neveléssel hivatásszerűen foglalkozó személy. Gyermekeink jövőjét alapvetően meghatározó emberek ők. Nem mindegy tehát, hogy milyen pedagógusok veszik körül az oktatási intézményekben őket, milyen ismereteket, életszemléletet adnak át nekik. Ha a pedagógus gondterhelt a mindennapi problémái miatt, az hatással van a gyerekeinkre is.

Egyre kevesebb a pedagógus hazánkban, ennek elsődleges oka a méltatlanul kevés fizetés, és az egyre nehezebb munkakörülmények. Egyre csökkenő számuk a gyerekeink életét, jövőjét is befolyásolja. Az elmúlt hetekben sokszor írtunk a pedagógusok helyzetéről, ebben a cikkben összegyűjtöttük a legfontosabb írásainkat a témában.

Az elmúlt 12 évben nem volt ekkor munkaerőhiány az oktatásban. Sokszor kérdéses, hogy megfelelően fel tudnak-e készülni például az érettségire a gyerekek. >> Azonnali változásra van szükség a közoktatásban

Az iskolákban nagyon kevés a matematika tanár, ez kihatással van a gyerekek továbbtanulási lehetőségeire. >> A drámaian kevés matektanár rontja a gyerekek továbbtanulási esélyeit

Matematikai alapismeretekre mindenkinek szüksége van az életben, mert ki kell számolni, mennyi kenyér kell a családnak, és azt sem árt tudni, hogyan gazdálkodjak a fizetésemből, hogy még félre is tudjak tenni hó végén. Egy jó matek tanár megadhatja a kellő alapokat ehhez. >> A jövő cukrászainak és informatikusainak is szükségük van jó matektanárra

Egy vidéken élő család gyermekének iskolájában is a matematika tanárhiány miatt aggódnak a szülők. Mennyire befolyásolja a továbbtanulást a tény, hogy nincs, aki a számtant tanítsa? >> Csökkenti a diákok továbbtanulási esélyeit, hogy nincs elég matektanár

A megelőzés, erőszakkezelés csak két dolog az iskolapszichológus elsődleges feladatai közül. Sajnos csak az 500 főnél magasabb létszámú intézményekben kötelező az iskolapszichológus, ennél azonban sokkal több szakemberre lenne szükség, hogy a gyerekek és pedagógusok időben szakmai segítséget kapjanak. >> Az iskolák felében nincs iskolapszichológus

Sokkal nagyobb tankönyv választékra lenne szükség ahhoz, hogy a különböző tudásszintű és képességű gyerekeket eredményesen oktasson az iskolarendszer. Kétrészes írásunkban annak jártunk utána, miért rettenetesen fontos, hogy tanárok visszakapják a tankönyvválasztás jogát. >> Miért fontos, hogy a tanár válassza ki a tankönyvet?

Egy elkötelezett tanárnő három éve egy városi elit iskolából hátrányos helyzetű kistelepülésre ment tanítani. A vele készített interjúban arról mesélt, miért fontos, hogy a tanárok nagyobb önállóságot kapjanak a gyerekek oktatásában. >> „Nem minket kell sajnálni, sajnáld a gyerekedet!” – Interjú egy elhivatott, fiatal pedagógussal